
Співпраця між школами та університетами – ключ до якісної профільної освіти
⠀
Директор департаменту освіти і науки ЛОДА
Олег Паска зазначив, що головне завдання профільної освіти - допомогти дітям обрати професію, у якій вони зможуть себе реалізувати, бо не завжди у батьків й дітей є достатньо інформації про переваги тих чи інших спеціальностей, що є затребуваними у державі.
⠀
Також він додав: «Система освіти повинна бути ефективною, щоб учні, які добре знають математику, обрали той заклад вищої освіти, де її найкраще викладають. Щоб дитина, яка хоче бути вчителем, не шукала інших доріг, а йшла у Дрогобицький педагогічний університет, бо тут високий рівень викладання і фахові викладачі. Наша мета – налагодити співпрацю між ліцеями та університетами, і ми ставимо завдання, щоб ця система запрацювала вже у вересні-жовтні цього року».
⠀
Ректор Дрогобицького державного педагогічного університету, професорка Валентина Бодак розповіла учасникам Академії про здобутки і напрацювання університету.
А також запропонувала такі напрями співпраці університету й академічних ліцеїв:
• співпраця на етапі формування профілів навчання ліцеїв у відповідних освітніх галузях;
• формуванні освітніх програм та ключових компетентностей до них, формування навчального плану;
• університету пропонує доступ до своїх ресурсів;
• професійне зростання педагогів, участь у спільних наукових проєктах, семінарах, тренінгах;
• участь учнів у наукових проєктах та дослідженнях;
• знайомство учнів з різними галузями науки і техніки через зустрічі із НПП;
• впровадження програм менторства для ліцеїстів.
⠀
Начальниця відділу дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти департаменту
Ірина Сислюк у коментарі підкреслила: «Формування профільної освіти в академічних ліцеях має відбуватись у нерозривній співпраці ЗЗСО та вищих навчальних закладів. Насамперед ми маємо використати кадровий науково-технічний потенціал наших вишів для становлення профільних ліцеїв».
⠀
Загалом до обговорення реформи профільної середньої освіти та особливостей її впровадження долучилося майже 100 учасників.
Пройшла панельна дискусія щодо підходів до вибору профілів в академічних ліцеях. Її провела
Маргарита Носкова, доцентка кафедри педагогіки та інноваційної освіти, директорка центру інноваційних освітніх технологій Національного університету «Львівська політехніка».
⠀
Нова українська школа – це ключова реформа Міністерства освіти і науки.
Нагадаємо, в Україні 8 рік поспіль впроваджується реформа «Нова українська школа». Вона завершена у початковій школі і триває у базовій.
Перші нушівці, які пішли у перший клас у 2018 році, зараз навчаються у восьмих класах, і у 2027 році підуть у 10 клас старшої школи, а закінчать навчання 2030 року.
⠀
Таймлайн реформи
• 2025 – 2026 рр. – має бути сформована перспективна мапа мережі майбутніх академічних та профільних ліцеїв
• 2025 – 2026 рр. пілотування в окремих закладах освіти (уже відібрані перші 25 ліцеїв);
• 2027 – 2029 рр.: впровадження – перехідний етап;
• 2029 – 2033 рр.: впровадження – фінальний етап.
⠀