Освітня Академія




27 березня в Дрогобицькому державному педагогічному університеті ім. І. Франка відбулася Освітня Академія, присвячена співпраці закладів загальної середньої та вищої освіти. В Академії взяли участь представники департаменту освіти і науки ЛОВА, представники закладів вищої освіти, а також керівники шкіл, які мають стати академічними ліцеями. Серед них і директор Пустомитівського ліцею - Людмила ПАУК.

 

☝️ Співпраця між школами та університетами – ключ до якісної профільної освіти
 
Директор департаменту освіти і науки ЛОДА Олег Паска зазначив, що головне завдання профільної освіти - допомогти дітям обрати професію, у якій вони зможуть себе реалізувати, бо не завжди у батьків й дітей є достатньо інформації про переваги тих чи інших спеціальностей, що є затребуваними у державі.
Також він додав: «Система освіти повинна бути ефективною, щоб учні, які добре знають математику, обрали той заклад вищої освіти, де її найкраще викладають. Щоб дитина, яка хоче бути вчителем, не шукала інших доріг, а йшла у Дрогобицький педагогічний університет, бо тут високий рівень викладання і фахові викладачі. Наша мета – налагодити співпрацю між ліцеями та університетами, і ми ставимо завдання, щоб ця система запрацювала вже у вересні-жовтні цього року».
Ректор Дрогобицького державного педагогічного університету, професорка Валентина Бодак розповіла учасникам Академії про здобутки і напрацювання університету.
А також запропонувала такі напрями співпраці університету й академічних ліцеїв:
• співпраця на етапі формування профілів навчання ліцеїв у відповідних освітніх галузях;
• формуванні освітніх програм та ключових компетентностей до них, формування навчального плану;
• університету пропонує доступ до своїх ресурсів;
• професійне зростання педагогів, участь у спільних наукових проєктах, семінарах, тренінгах;
• участь учнів у наукових проєктах та дослідженнях;
• знайомство учнів з різними галузями науки і техніки через зустрічі із НПП;
• впровадження програм менторства для ліцеїстів.
Начальниця відділу дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти департаменту Ірина Сислюк у коментарі підкреслила: «Формування профільної освіти в академічних ліцеях має відбуватись у нерозривній співпраці ЗЗСО та вищих навчальних закладів. Насамперед ми маємо використати кадровий науково-технічний потенціал наших вишів для становлення профільних ліцеїв».
 
Загалом до обговорення реформи профільної середньої освіти та особливостей її впровадження долучилося майже 100 учасників.
 
Пройшла панельна дискусія щодо підходів до вибору профілів в академічних ліцеях. Її провела Маргарита Носкова, доцентка кафедри педагогіки та інноваційної освіти, директорка центру інноваційних освітніх технологій Національного університету «Львівська політехніка».
 
Нова українська школа – це ключова реформа Міністерства освіти і науки.
Нагадаємо, в Україні 8 рік поспіль впроваджується реформа «Нова українська школа». Вона завершена у початковій школі і триває у базовій.
Перші нушівці, які пішли у перший клас у 2018 році, зараз навчаються у восьмих класах, і у 2027 році підуть у 10 клас старшої школи, а закінчать навчання 2030 року.
Таймлайн реформи
• 2025 – 2026 рр. – має бути сформована перспективна мапа мережі майбутніх академічних та профільних ліцеїв
• 2025 – 2026 рр. пілотування в окремих закладах освіти (уже відібрані перші 25 ліцеїв);
• 2027 – 2029 рр.: впровадження – перехідний етап;
• 2029 – 2033 рр.: впровадження – фінальний етап.
(Використано матеріали пресслужби Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка та Міністерства освіти і науки України).